1/22/2017

Ressenya: Títeres de la magia

Hey Readers!!

Sento haver trigant en actualitzar però volia que la primera ressenya de l'any fos d'un llibre tan especial com Titeres de la magia!
(Aviso que durant tota la ressenya repeteixo molt la paraula “m’encanta” però és el que hi ha xd)


Autores: Iria G Parente i Selene M Pascual

Editorial: Nocturna

Preu: 16,0

Idioma: Castellà

Saga: Marabilia #2


Los nigromantes de la Torre de Idyll no son como dicen los cuentos. Allí nadie sacrifica doncellas ni juega con la muerte, sólo se estudia entre libros y hechizos.
Clarence, que siempre ha vivido ahí, adora esa calma.
Hazan, que conoce el mundo exterior, comienza a cansarse de ella.
Sin embargo, cuando unos venenos letales empiezan a comercializarse por toda Marabilia, ambos deben abandonar esa paz. Alguien tiene que encontrar un antídoto con urgencia... aun si el precio a cambio es uno mismo.



Fa un any i un dia es publicava en el blog la ressenya de Sueños de Piedra, un llibre que em va encantar, meravellar i que es va convertir en un dels meus llibres preferits des del moment que vaig acabar el llibre. (aquí la ressenya)

Quan em van dir de que sortiria un altre llibre d’aquest meravellós món de Marabilia i a més amb en Hazan de protagonista no m’ho vaig haver de pensar gaire.
I si, Títeres de la màgia es un llibre autoconclusiu com ho era Sueños de Piedra. I encara que es poden llegir independentment us recomano que primer us llegiu Sueños de Piedra.

Resultat d'imatges de titeres de la magiaAquest cop és la historia d’en Hazan aquell jove aprenent de màgia que acompanyava la Lynne i l’Arthmael en les seves aventures. Aquell noiet de 14 anys tan mono i innocent que va saber captar de seguida la química que hi havia entre els seus dos companys de viatge.
Actualment estudia a la torre de Nigromància d’Idyll i té un tutor que el va ajudant, en Clarence. Els dos tenen una relació molt especial, més d’amics que de professor- alumne
La trama se’ns presenta quan els hi diuen que hi ha tot de verins que s’estan escampant per tota Marabilia i no tenen antídot. Immediatament enviaran en Clarence a investigar que està passant i a mirar de trobar un antídot  Evidentment el Hazan l’acompanyarà i amb la tripulació de Sueño de Piedra inciaran una aventura on els dos els servirà per canviar la visió d’algunes coses.
I es que Títeres de la màgia té dos punts molt forts que són els personatges i el missatge que transmet. La historia en aquest cas en alguns aspectes queda més en segon pla.

"Y eso es una lástima. Nos miden a todos por lo mismo: todos debemos tener las mismas aptitudes. A nadie le importa que seas genio en algo si no das la talla en la clase de la siguiente hora. ¿Qué sentido tiene eso? Así te frustras. Te sientes insuficiente porque alguien decidió poner la meta demasiado alta. "

Resultat d'imatges de titeres de la magiaPrimer parlem dels personatges. M’han encantat tant els vells com els nous. En Hazan té 16 anys és un noiet tímid però encara que ja és més madur en molts aspectes, és molt innocent en d’altres. Veiem un Hazan una mica canviat respecte a Sueños, un Hazan que em segueix encantant i l’evolució que té el llarg del llibre.       Tenim en Clarence , el tutor d’en Hazan que simplement m’encanta.  Em va conquistar des del començament amb les seves indirectes i el seu humor. En Clarence sempre ha viscut a la torre de nigromància  ja que els seus oncles la dirigeixen, té un cor gegant on vol ajudar a tothom amb la màgia i el frustra sentir-se que no ho pot fer. I això li portarà més d’un problema quan s’endugui alguna decepció.   
La relació entre en Hazan  i en Clarence m’ha agradat però algunes coses m’han fallat.  L’he trobat molt ràpida i alguns moments un xic forçada. Però m’encanta la complicitat i sobretot com en Clarence es burla d’en Hazan i li llença indirectes. Tot i això els dos personatges són brutals i tenen escenes junts que m’han encantat                                                           De secundaris l’Ariadne la millor amiga d’en Clarence, s’ha guanyat tot el meu respecte perquè encara que sigui una mica (massa) insensible m’encanta la seva personalitat.           I també m’encanta totes les escenes del llibre on apareixien la Lynne i l’Arthmael, simplement màgiques.

" Y los humanos fallamos. Los humanos tenemos defectos. Tenemos necesidades, deseos y toda clase de emociones. No somos personajes de cuento. Por otro lado, también hay personas maravillosas ahí fuera que convierten el mundo en un lugar mejor, que no pierden la confianza ni cuando otros tiran su trabajo por tierra."

I ara parlem del missatge o missatges, perquè el cert és que com Sueños de Piedra, Títeres també té uns missatges que cal escoltar. Ens trobem amb missatges com la confiança en tu mateix, prendre les decisions correctes o la confiança en una amistat.


La historia se’t passa volant, hi ha moments intensos, moments que et treuen un somriure i d’altres d’emocionants. Un còctel que la Iria i la Selene els hi ha sortit molt bé i sempre és genial llegir-les. 

Puntuació

I vosaltres? Us l'heu llegit? Us va agradar?
Us espero en els comentaris!




1 comentari:

  1. hola te nominó al booktag under 200 más info en mi blog https://rinconcitodelectores-blog-literario.blogspot.com.ar/

    ResponElimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)