11/10/2016

Ressenya: Els dies que ens separen

Hey Readers!

Avui us porto una ressenya d'una autora que m'ha sigut una autentica revelació aquest any. A més és un llibre que ve amb premi, i totalment merescut!



Autora: Laia Soler

Editorial: Neó Plataforma

Preu: 17'00

Idioma: Català

Saga: No

L'Abril està obsessionada amb els seus somnis. Des que es va crear amb aquell desconegut a la biblioteca, ell se li apareix cada vegada que es queda dormida. En el seu món oníric, el noi és el Víctor, un burgès de la Barcelona de 1914, i ella... Ella ni tan sols és ella mateixa, sinó la Marina, una obrera que viu al mateix edifici que el Víctor. Mentre la història dels dos joves del passat avança nit rere nit, l'Abril lluita per mantenir-se al marge de les emocions de la Marina i intenta descobrir què signifiquen aquells somnis.





Aquest any, si he dir una escriptora que realment m'ha sorprès i que m'ha acabat encantant és la Laia Soler.
Fa poc vaig fer una ressenya de la seva última novel·la (Nosotros despues de las doce).
Ara, us porto el llibre que va guanyar el premi Neo Plataforma del 2013.

Ens trobem amb l’Abril una noia universitària té una vida normal. Un dia quan va buscar a la biblioteca el llibre de Peter Pan es creua amb un noi on casualment els dos volen l’últim llibre que queda, i el noi li cedeix amablement. Fins aquí tot normal.
Resultat d'imatges de fanals de falques
Aquella nit l’Abril somia amb ell. Però no són somnis normals. En aquest somni és la Barcelona de principis del segle XX i el noi és en Victor un burgés, i ella és la Marina una obrera que viu el mateix edifici i que farà de cangur dels seus germans.
I serà el primer de molts, on cada cop que és desperta té la sensació que han passat dies o setmanes quan tan sols ha dormit unes hores.
És llavors quan intenta contactar amb el noi, el Leo, a l’actualitat però ho farà a través de cartes que s’aniran intercanviant el llarg de la novel·la en llocs molt especials.
I serà quan l’Abril començarà a buscar el significat d'aquets somnis.





"Si tens amor no necessites res més, i si no en tens, no importa gaire què més tinguis."

I us he de dir que és un llibre brutal, màgic i increïble. Em va atrapar des de la pàgina u i ja no em vaig poder desenganxar.
També he de dir que em van agradar molt més les parts de la Marina i el Victor de la Barcelona burgesa del segle XX on veurem que la Laia Soler ens ensenya petits detalls que desconeixem. A més també podrem observar que aquest cas la relació és de obrera-burgés on s’han de mantenir certes maneres, però que mica en mica canviarà.
Les parts de l’Abril no deceben, vaig trobar molt original la idea de les cartes i mica en mica com va entrellaçant les dues histories.

"-És una promesa?  
No he de respondre. Els dos coneixem la resposta."

I les últimes pàgines jo ja estava inquieta per saber com acabaria i no podia parar de llegir. I el final em va encantar, però no me l’esperava per res del món!
Es llegeix rapidíssim i com vaig dir té una ploma meravellosa.
Resultat d'imatges de somnisEls personatges dir que m’han encantat seria poc. M’han semblat dos protagonistes molt forts i la seva historia d’amor molt maca i creïble (i no com algunes que a la pàgina 30 ja es prometen amor etern).
Sens dubte una historia preciosa que val la pena llegir.






Una novel·la que barreja la Barcelona del 1900, l’amor i la fantasia d’una manera increïble i que ens dona com a resultat una gran historia

Puntuació




I vosaltres? Us l'heu llegit? 
Us espero en els comentaris!



5 comentaris:

  1. M'alegro molt que t'hagi agradat, jo tinc pendent encara un llibre d'aquesta autora, però mai em noto el moment per agafar-lo i llegir-lo, m'ha agradat molt la ressenya, potser també m'acabarà quedant pendent aquest!! Una abraçada ben forta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hey Llura!

      A mi també em va costar començar i mai trobava el moment, però t'asseguro que no t'en penediras! Aquesta escriptora és increïble!

      Petons!

      Elimina
  2. Hola Wina,

    Feia molt que no em passava per aquí i he de dir que m'agrada moltíssim el nou disseny de la portada! El llibre sembla súper original i quan tingui l'oportunitat estic segura que intentaré llegir-lo! Moltes gràcies per la ressenya!

    Ens llegim!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hey!!

      M'agradaria atribuir-me els merits de la portada però no puc:)
      Es un regal d'una amiga meva que és un artistaza!
      El llibre val moltissim la pena, i és llegeix en un no-res!

      Petons! Ens llegim!

      Elimina
  3. Hola soy Agustina, del blog: loslibrosdeagustina.blogspot.com y te he nominado al Book Tag!!! Pasate por aquí: https://loslibrosdeagustina.blogspot.com.uy/2016/11/nuevo-book-tag.html y descubre en que consiste.
    Saludos :)

    ResponElimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)