9/27/2015

Ressenya: A todos los chicos de los que me enamore

Hey Readers!

Aquest dies estic llegint molta literatura romàntica, i us vinc a parlar d'uns d'aquests llibres que m'ha enamorat! A més a més entra dins d'unes de les premises de l'Automthon en concret:

-Un llibre llaaarg (de 6 o més paraules)


Autora: Jenny Han

Editorial: Destino

Preu: 14’95

Idioma: Castellà

Saga: A todos los chicos de los que me enamoré #1

Continuació: PS: I still love you







Lara Jean guarda sus cartas de amor en una caja. No son cartas que le hayan enviado, las ha escrito ella, una por cada chico de los que se ha enamorado. En ellas se muestra tal cual es, porque sabe que nadie las leerá. Hasta que un día alguien las envía por equivocación y la vida amorosa de Lara Jean pasa de «imaginaria » a estar totalmente fuera de control.



:
Vaig descobrir aquest llibre per la blogosfera, d’algú que el nomenava, de fet ni tan sols era una ressenya, simplement una menció, però ja llavors em va cridar l’atenció.
L’autora la coneixia per la saga Verano, i  com que m’havia agradat, vaig decidir provar que tal.  Ni tan sols quan vaig entrar a la llibreria tenia previst comprar-lo, però el vaig veure i me’n vaig enamorar. I no me’n penedeixo


“ De entre todas las cosas que guardo, se podía decir que mis cartas de amor son mi posesión mas preciada”


Des de la mort de la seva mare la Lara Jean viu amb les seves germanes. Ella es la mitjana, la Margot, la gran que sempre ha estat la responsable la que ha fet més de mare i la que s’ha preocupat de tot, i la Kitty es la petita i es molt espontània i admira molt a les seves germanes, totes 3  formen un gran equip.
Untitled
La historia se centra en la Lara Jean, una noia que guarda totes les cartes d’amor que ha fet a tots els nois de qui s’ha enamorat en total 5, més que d’amor potser son de desamor  perquè quan creu que ja ho té superat les escriu i les segella, tot i aixi mai té intenció d’enviar-les perquè són massa personals.
Tot canvia quan la Margo se’n va a estudiar a Escòcia, per tota la família resulta un canvi perquè ella sempre ha estat el pal que ha aguantat tota la família, però la sorpresa més gran és quan veu que totes les seves cartes han desaparegut, i encara es més gran quan veu que els destinataris les han rebut.
El pitjor és que una de les cartes anava dirigida el novio de la Margo,  en Josh, un amic de tota la vida, i que ara que la Margo ha marxar la Lara Jean s’adona que encara l’estima. La reacció d’ell serà una sorpresa total. 
Ella no té cap mena d’intenció de prendre-li el novio a la seva germana, i trobarà la solució on menys s'ho espera
Qui? en Peter Kavinski, que també va rebre la carta i  el típic noi americà guapo, sexy i que té enamorades a mig institut, tot i que per la Lara Jean va ser el seu primer petó i el seu primer amor,
Tot i que ja no està enamorada d’ell trobarà l'excusa que busca i fingirà una relació per poder oblidar o tot, beneficiant també en Peter perquè faci enveja a la seva ex.
I la historia encara s’embolicarà més.


“Hay una para cada chico del que me he enamorado: cinco en total”

He de dir que m’ha encantat. Molt. Moltíssim.
Es una historia d’amor amb una trama molt original, sobretot amb la idea de les cartes, i la relació d’en Peter i la Lara Jean es molt especial, té situacions inesperades i detalls que et fan treure un somriure, perquè es una relació fingida. I això fa que sigui més especial.
Té un ritme agil i no es fa pesat, de fet es llegeix molt ràpid.
to all the boys i've loved before edit:
Els personatges són genials, des del principal fins el secundari, tots estan molt ben perfilats i treballats. La Lara Jean és una noia que sempre ha estat eclipsada per la seva germana gran i el anar sen evoluciona, però també comet errors, l’he trobada real, tot i que fingir una relacio amb el noi mes guapo de l’insti tampoc és el més normal del món... En Peter Kavinski, és el tipic noi guapo… etc.  Seria un estereotip del milers de nois perfectes que ens trobem a mil novel·les roses, però té algo que el fa diferent, té detalls que el fan especial però sens dubte m’ha agradat. En Josh potser el secundari més important de la novela, l’he trobat un peix bullit total, soso, no m’ha agradat massa.
I després hi han les germanes Song, que sens dubte son molt importants a la vida de la Lara Jean. La Margo marxa a principi de novel·la però és nombrada i quasi be a tota, va agafar el rol de mare i sens dubte ho ha aconseguit, tot i aixi un pel estirada…       
I la Kitty, sens dubte el meu personatge preferit, un encant de nena. El que més m’ha agradat era la seva innocència, i les seves sortides. Un personatge molt màgic i vital per la novel·la.
El final? Sorprenent. No me l’esperava. Però m’ha agradat, aixó si queda obert a la  segona entrega ( de moment en angles) i espero poder-lo llegir ben aviat!

“ Y estoy segura , de repente estoy tan segura de como debería ser, de que no debo temer el adiós, porque el adiós no tiene que ser para siempre”


A todos los chicos de los que me enamoré, és una novel·la romàntica,  amb una trama original i que et farà passar una bona estona. Us prometo que la gaudireu.

Puntuació:


Us l'heu llegit? Us va agradar? Us el llegirieu?
Us espero en els comentaris:)


4 comentaris:

  1. Hola Wina,
    Fa temps que tinc aquest llibre fitxat i no deixo de llegir bones ressenyes sobre la trama, els personatges etc. Definitivament està a la meva llista i algún dia me'l compraré hahaha. Bona ressenya per cert hahaha ;)
    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Sisis la veritat es molt cuki jajaj, ja em diras que tal si tel compres:)
      Petons!

      Elimina
  2. Hola! Jo me l'he llegit i em va encantar! Tambe li vaig posar un 4'5 :) Si vols llegir la ressenya la tens al meu blog (perduda entre pàgines) :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Es genial! Ja vull llegir la continuacio!
      Ara miro la teva ressenya:)
      Un petó!

      Elimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)