6/05/2015

Ressenya: Percy Jackson i el lladre del llamp

Heey Readers!

Com va? [Si us hi heu fixat aquests últims dies les entrades han estat més "lights" i n'hi han hagut menys, si sou estudiants sabreu que estem en època d'exàmens i per molt que ja sigui la recta final,  s'ha d'estudiar..., tot i que em queda una setmaneta d'exàmens, avui tinc temps i faré una entrada]

Avui us parlaré d'un llibre, que aprens mitologia sense adonar-ten, rius i entres a un gran món de fantasia. Us porto:





Autor: Rick Riordan

Editorial: Salamandra

Preu: 12'50

Idioma: Castellà

Saga: #1 Percy Jackson

Continuació: Percy Jackson el mar de los monstruos                                            
                                                                                                          




¿Qué pasaría si un día descubres que, en realidad, eres hijo de un dios griego que debe cumplir una misión secreta? Pues eso es lo que le sucede a Percy Jackson, que a partir de ese momento se dispone a vivir los acontecimientos más emocionantes de su vida. Expulsado de seis colegios, Percy padece dislexia y dificultades pa ra concentrarse, o al menos ésa es la versión oficial. Objeto de burlas por inventarse historias fantásticas, ni siquiera él mismo acaba de creérselas hasta el día que los dioses del Olimpo le revelan la verdad: Percy es nada menos que un semidiós, es decir, el hijo de un dios y una mortal. Y como tal ha de descubrir quién ha robado el rayo de Zeus y así evitar que estalle una guerra entre los dioses. Para cumplir la misión contará con la ayuda de sus amigos Grover, un joven sátiro, y Annabeth, hija de la sabia Atenea. El ladrón del rayo da comienzo a una apasionante serie de aventuras sobre un mundo secreto, el mundo que los antiguos dioses griegos han recreado a nuestro alrededor en pleno siglo XXI.







La veritat es que mai m'havia cridat l'atenció aquest llibre, és a dir sabia que existia i tal, però mitologia grega? No, no em cridava gens l'atenció, fins que un dia per la blogosfera vaig trobar una ressenya que el deixava pels aires, i vaig decidir donar-li una oportunitat!
I no me'n penedeixo gens! La veritat es que el Rick Riordan crea un món brutal, enllaçant la mitologia grega amb el món actual que fa que tot sigui més original i divertit

Camp Half Blood - Idea for our Percy Jackson program: decorate program room door to look like this Camp Half-Blood entrance
Qui s'apunta?
En Percy és un noi normal, bé relativament,  te la qüestió de que es molt hiperactiu, que sempre ha de canviar d'escola, i té unes visions un xic rares però a part d'això normal, fins que un dia de visita a un museu descobreix que és semidéu, fill de mortal (la seva mare humana) i fill d'un déu grec (que no sap qui és), i va a parar el Campament Mestís un lloc on està ple de semidéus com ell, i allà li diuen que ha de recuperar el raig de Zeus si vol evitar una guerra, i  per mitjà d'una profecia es acompanyat per l'Annabeth, una veterana en el campament filla d'Atena i en Grover un sàtir, on s’embarcaran a una aventura que cap dels tres sap per on pot portar.
El que em va agradar més, va ser aquest món tan meravellós va ser la barreja de la mitologia amb el món actual,  que esta molt ben fet, on per exemple trobem els deus modernitzats, on els llocs com l'Olimp a llocs on no t'imaginaries.. etc.
En Percy em va caure bé des de que vaig començar el llibre, no és un personatge d'aquells que t'enamores, però si que és un personatge que et fa riure, i és genial, és el típic que s'adona de cop i volta que té alguna cosa especial i li canvia la vida per complet, però sense deixar-se la seva essència principal, l'Annabeth també em va agradar moltíssim, és super intel·ligent (filla d'Atenea o sigui obviously,  [Atena és deessa de la saviesa]) i serà clau en molts moments del llibre. Crec que els dos junts son genials i formen un gran equip, però també juntament amb  en Grover un sàtir que et farà treure més d'un somriure. Els tres seran protagonistes principals  en aquest llibre, i s'enfrontaran a mil coses i més i sempre amb un toc d'humor.
Percy Jackson and the Olympians. Percy Jackson, Annabeth Chase, and Grover Underwood
He de reconèixer que en els meus 14 anys (quasi 15) he disfrutat com una nena llegint les seves aventures, i tot i que crec que és per gent més jove que jo (en plan 11-12 anys), m'arrepenteixo una mica de no haver-lo llegit abans, ja que és un llibre que val molt la pena, ( però eh millor tard que mai xD).
He de dir que en aquest llibre he après, si, no en plan reflexió de la vida, moraleja...etc, sinó que he après un munt d’històries mitològiques que gràcies el llibre (bé en la saga en si) no se’m m'han fet gens pesades, i tot i que algunes ja les coneixia, m'ha agradat molt veure-les  desde un punt de vista diferent.
I el final? Guai, et deixa amb moltíssim del següent!
També hi ha una peli, però m'han dit que és dolentissima i de moment no tinc especial interés en veure-la, això si l'actor m'encanta.        
Així que per molt que penseu que és per nens petits, o no us atragui massa el tema mitològic no us tireu enrere perquè us esteu perdent un llibre fantàstic!

Finalment us porto una imatge, d'un encrauement entre Harry Potter i Percy Jackson que m'ha fet molta gràcia.

Percy Jackson/Harry Potter
Són en Percy i en Harry, i l'Annabeth i la Ginny :)

Puntuació
Fantàstic!
Us l'heu llegit? Us va agradar? Us el llegirieu?
Us espero en els comentaris!





13 comentaris:

  1. em morooo per llegir aquest llibre!!! ME'L REGALES? EL VULL :'''(


    Un petó<4
    per cert, vindràs el dia 20?

    ResponElimina
    Respostes
    1. jajajajaj,
      A que espereeeees?? Te l'has de llegir pero que JA
      Lu del dia 20 s'intentara....
      Un petó!

      Elimina
    2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

      Elimina
  2. Hola Wina,

    La veritat és que després de veure les dues adaptacions cinematogràfiques que van fer sobre els llibres vaig pensar en comprar-me els llibres i veure de que van ( A més, m'encanta això de la mitologia), així que ara que m'ho has recordat amb aquesta ressenya intentaré llegir-lo quan pugui,

    Un petó

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei!
      Dons endavant! Normalment els llibres són millors que les pelis ;)
      O sigui que t'animo a que el llegeixis i ja em diras que t'ha semblat :)

      Un petó

      Elimina
  3. Ya esta, leí tu reseña y tengo muchísimas ganas de leerlo. Espero, realmente, hacerlo pronto.
    El dibujo a lápiz es precioso.
    Te cuento que ya esta en mi blog la entrada con los link de los blog que hicieron Leyendo Ciudades de papel.
    Falta muy poco para que comience la lectura conjunta.
    Un beso, nos leemos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Espero que te guste tanto como a mi:)
      A mi tambien me encanta el dibujo, aunque no lo hice yo...
      Ahora me paso:) Seguramente hare la de Viendo Ciudades de Papel
      Un beso

      Elimina
  4. Para Viendo Ciudades de papel no es necesario poner 10 fotos. Puedes hacer cualquier entrada relacionada con la película:
    Propuestas:
    - ¿Qué opinión te merece el tráiler?
    - ¿Cuál es tu escena favorita del tráiler?
    - Presentar los actores de la película.
    - Presentar fotos del rodaje de la película.
    - Presentar diferentes afiches de la película.
    El 20 de Junio realizare una entrada especialmente para dejar los link de quienes hayan creado la entrada “Viendo ciudades de papel”.
    Un beso, nos leemos.

    ResponElimina
  5. Jo també escric un bloc sobre llibres. M'encanta el teu :)

    Molta sort

    PD: Ja et segueixo

    Per si hi vols fer un cop d'ull: unaestonaperalacultura.blogspot.com

    ResponElimina
  6. La saga de Percy Jackson, i la dels Herois del Olimp son fantástiques.
    Valen molt la pena llegirles.
    El Percy es veu com va madurant, i es fa més guapo i madur.
    Les pelis son horroroses, no s'asemblen gens als llibres. S'inventen moltisim.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      Jo també les vaig trobar genials!
      Les pelis no les he vist, pero no n'he sentit molt bones critiques...
      Un petó!

      Elimina
  7. Holaa! Has tencat el blog?? Per què?
    Bé doncs, a mi m'encanta!
    Seguiu-me: http://coffeerainandbooks.blogspot.com.es/

    ResponElimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)